دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر

  • کد خبر: ۹۴۳۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد وعده داد شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس تا ۴ ماه دیگر اصلاح می‌شود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ بازنگری در نرخ برخی خطوط اتوبوس رانی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که چند روز پیش، سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری به آن اشاره و با توجه به قشر کم برخوردار جامعه، از مدیران اتوبوس رانی درخواست کرد که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از بعضی خطوط دیگر رایگان شود.

اکنون سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز این نکته را که سیاست درستی برای پرداخت کرایه وجود ندارد تأیید می‌کند و با آغاز مطالعات اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی به دنبال تکمیل قطعه‌های پازل سیاست عادلانه پرداخت توسط شهروندان است.

در این باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه قرارداد مطالعاتی برای اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی مشهد در دست انجام است که اتمام آن حدود چهار ماه زمان می‌برد، اظهار کرد: به طور کلی، بازنگری خطوط اتوبوس رانی مورد نظر شهردار است که شاید در بررسی این حوزه، کرایه برخی خطوط میل به صفر پیدا کند.

پرداخت جدید، با جزئیات عادلانه

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: اکنون در همه خطوط، کرایه یکسانی دریافت می‌شود و باید بگوییم تا به حال به هیچ وجه سیاست درستی برای پرداخت نداشته ایم؛ به همین دلیل این موضوع نیازمند بازنگری است تا کرایه خطوط با هم متفاوت شود و همه نرخ یکسانی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه در قالب این سیاست پرداختی، ساعات پیک و غیر پیک و همچنین مسیر‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: یکی از مشکلاتی که تا به حال موجب شده است سیاست یکسان پرداختی اجرا نشود، نبود سیستمی برای ثبت خروج مسافر از ناوگان بوده است. اکنون مسافر زمانی که وارد اتوبوس می‌شود، تراکنش را ثبت می‌کند و در همان زمان کسر کرایه صورت می‌گیرد، در صورتی که باید خروج مسافر از ناوگان نیز ثبت شود و با در نظر گرفتن مبدأ و مقصد مسافر، سیاست عادلانه پرداخت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تا به حال این سیاست در هیچ یک از شهر‌های کشور اجرا نشده است و امیدواریم این کار برای اولین بار در مشهد انجام شود، بیان کرد: در شهر‌های خارج از کشور، این سیاست با هدف تشویق بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفر‌های درون شهری بوده است.

به طورنمونه، اگر شهروندی برای رسیدن به مرکز شهر، تنها مسافتی را با خودرو خود طی و بقیه مسیر را از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می‌کند، باید استفاده از این ناوگان برای او رایگان باشد.

بهای تمام شده بلیت، ۸ تا ۱۰ برابر بهای فعلی

به گفته نیشابوری، اکنون بهای تمام شده جابه جایی با ناوگان حمل ونقل عمومی، حدود ۸ تا ۱۰ برابر کرایه‌ای است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

او اضافه می‌کند: با این نگاه که این کار عاملی برای تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی است، می‌توان از درصدی از هزینه‌ها چشم پوشی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->