جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر

  • کد خبر: ۹۴۳۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد وعده داد شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس تا ۴ ماه دیگر اصلاح می‌شود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ بازنگری در نرخ برخی خطوط اتوبوس رانی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که چند روز پیش، سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری به آن اشاره و با توجه به قشر کم برخوردار جامعه، از مدیران اتوبوس رانی درخواست کرد که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از بعضی خطوط دیگر رایگان شود.

اکنون سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز این نکته را که سیاست درستی برای پرداخت کرایه وجود ندارد تأیید می‌کند و با آغاز مطالعات اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی به دنبال تکمیل قطعه‌های پازل سیاست عادلانه پرداخت توسط شهروندان است.

در این باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه قرارداد مطالعاتی برای اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی مشهد در دست انجام است که اتمام آن حدود چهار ماه زمان می‌برد، اظهار کرد: به طور کلی، بازنگری خطوط اتوبوس رانی مورد نظر شهردار است که شاید در بررسی این حوزه، کرایه برخی خطوط میل به صفر پیدا کند.

پرداخت جدید، با جزئیات عادلانه

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: اکنون در همه خطوط، کرایه یکسانی دریافت می‌شود و باید بگوییم تا به حال به هیچ وجه سیاست درستی برای پرداخت نداشته ایم؛ به همین دلیل این موضوع نیازمند بازنگری است تا کرایه خطوط با هم متفاوت شود و همه نرخ یکسانی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه در قالب این سیاست پرداختی، ساعات پیک و غیر پیک و همچنین مسیر‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: یکی از مشکلاتی که تا به حال موجب شده است سیاست یکسان پرداختی اجرا نشود، نبود سیستمی برای ثبت خروج مسافر از ناوگان بوده است. اکنون مسافر زمانی که وارد اتوبوس می‌شود، تراکنش را ثبت می‌کند و در همان زمان کسر کرایه صورت می‌گیرد، در صورتی که باید خروج مسافر از ناوگان نیز ثبت شود و با در نظر گرفتن مبدأ و مقصد مسافر، سیاست عادلانه پرداخت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تا به حال این سیاست در هیچ یک از شهر‌های کشور اجرا نشده است و امیدواریم این کار برای اولین بار در مشهد انجام شود، بیان کرد: در شهر‌های خارج از کشور، این سیاست با هدف تشویق بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفر‌های درون شهری بوده است.

به طورنمونه، اگر شهروندی برای رسیدن به مرکز شهر، تنها مسافتی را با خودرو خود طی و بقیه مسیر را از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می‌کند، باید استفاده از این ناوگان برای او رایگان باشد.

بهای تمام شده بلیت، ۸ تا ۱۰ برابر بهای فعلی

به گفته نیشابوری، اکنون بهای تمام شده جابه جایی با ناوگان حمل ونقل عمومی، حدود ۸ تا ۱۰ برابر کرایه‌ای است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

او اضافه می‌کند: با این نگاه که این کار عاملی برای تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی است، می‌توان از درصدی از هزینه‌ها چشم پوشی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->