فعالیت سه‌شیفته در عملیات ساخت خط۳ متروی مشهد تأکید شهردار مشهد مقدس بر استفاده از نیرو‌های توانمند و متعهد هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی (۵ بهمن ۱۴۰۳) پایان حفاری خط ۴ مترو مشهد تا اواخر سال ۱۴۰۴ نشست هم‌اندیشی شفاف‌سازی عملکرد کمیسیون ماده ۵ برگزار شد نگاهی به تاریخ اجتماعی شهر مشهد که نماد هم‌زیستی است | مشهد، پناهی برای ۷۲ ملت رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه میدان معراج شهدا در توس، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقویت پارکینگ‌های موقت و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ایام چراغ برات ۱۴۰۳ بهره‌برداری از سایت بانوان بوستان «طرق» مشهد تا پایان ۱۴۰۳ استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد با تأکید بر خلاقیت و نوآوری آبفا مشهد: تسریع در ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد نیازمند تنوع تأمین مالی است استفاده از طرح‌های هنرمندان برای بیلبورد‌ها و استرابورد‌ها در جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ مشهد گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر

  • کد خبر: ۹۴۳۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
اتوبوس سواری به نرخ عدالت | اصلاح شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تا ۴ ماه دیگر
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد وعده داد شیوه محاسبه نرخ بلیت اتوبوس تا ۴ ماه دیگر اصلاح می‌شود.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ بازنگری در نرخ برخی خطوط اتوبوس رانی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که چند روز پیش، سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری به آن اشاره و با توجه به قشر کم برخوردار جامعه، از مدیران اتوبوس رانی درخواست کرد که قیمت بلیت برخی از خطوط کاهش پیدا کند و استفاده از بعضی خطوط دیگر رایگان شود.

اکنون سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز این نکته را که سیاست درستی برای پرداخت کرایه وجود ندارد تأیید می‌کند و با آغاز مطالعات اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی به دنبال تکمیل قطعه‌های پازل سیاست عادلانه پرداخت توسط شهروندان است.

در این باره مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به اینکه قرارداد مطالعاتی برای اصلاح و بازنگری خطوط اتوبوس رانی مشهد در دست انجام است که اتمام آن حدود چهار ماه زمان می‌برد، اظهار کرد: به طور کلی، بازنگری خطوط اتوبوس رانی مورد نظر شهردار است که شاید در بررسی این حوزه، کرایه برخی خطوط میل به صفر پیدا کند.

پرداخت جدید، با جزئیات عادلانه

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: اکنون در همه خطوط، کرایه یکسانی دریافت می‌شود و باید بگوییم تا به حال به هیچ وجه سیاست درستی برای پرداخت نداشته ایم؛ به همین دلیل این موضوع نیازمند بازنگری است تا کرایه خطوط با هم متفاوت شود و همه نرخ یکسانی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه در قالب این سیاست پرداختی، ساعات پیک و غیر پیک و همچنین مسیر‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: یکی از مشکلاتی که تا به حال موجب شده است سیاست یکسان پرداختی اجرا نشود، نبود سیستمی برای ثبت خروج مسافر از ناوگان بوده است. اکنون مسافر زمانی که وارد اتوبوس می‌شود، تراکنش را ثبت می‌کند و در همان زمان کسر کرایه صورت می‌گیرد، در صورتی که باید خروج مسافر از ناوگان نیز ثبت شود و با در نظر گرفتن مبدأ و مقصد مسافر، سیاست عادلانه پرداخت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تا به حال این سیاست در هیچ یک از شهر‌های کشور اجرا نشده است و امیدواریم این کار برای اولین بار در مشهد انجام شود، بیان کرد: در شهر‌های خارج از کشور، این سیاست با هدف تشویق بیشتر شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفر‌های درون شهری بوده است.

به طورنمونه، اگر شهروندی برای رسیدن به مرکز شهر، تنها مسافتی را با خودرو خود طی و بقیه مسیر را از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می‌کند، باید استفاده از این ناوگان برای او رایگان باشد.

بهای تمام شده بلیت، ۸ تا ۱۰ برابر بهای فعلی

به گفته نیشابوری، اکنون بهای تمام شده جابه جایی با ناوگان حمل ونقل عمومی، حدود ۸ تا ۱۰ برابر کرایه‌ای است که شهروندان پرداخت می‌کنند.

او اضافه می‌کند: با این نگاه که این کار عاملی برای تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی است، می‌توان از درصدی از هزینه‌ها چشم پوشی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->